Nikodem, Jezusov skrivni učenec (Jn 3; 19,38-40), je moj krstni zavetnik.
V njegovi vlogi se večkrat prepoznam tudi sam. Predvsem mi je všeč njegova drža pred Jezusom, ki je razvidna tudi iz ikone zgoraj -
z odprtimi dlanmi pred Njim.
Njegovo ime pa ustreza tudi namenu mojega bloga.
Tu najdete namreč predvsem moje pridige, ki jih objavljam z namenom, da bi po njih Božji blagoslov, za katerega vedno prosim, kadar jih sestavljam, dosegel čimveč ljudi.
"Nikodemos
(Νικόδημος)" - "zmagovalec med ljudstvom" (evangelij ga imenuje "prvak med Judi") naj pomeni tudi zmago in blagor za vse ljudstvo.

sobota, 14. avgust 2010

Njegovo ime je sveto

Na današnji praznik se spominjamo poveličanja Marije – ko je bila s telesom in dušo vzeta v nebesa.
Marija je najbolj jasen zgled in dokaz resničnosti Božje besede:
»Če z njim trpimo, bomo z njim tudi poveličani« (Rim 8,17).
Nihče ni »s Kristusom« bolj trpel, kakor Marija in zato ni nihče bolj poveličan s Kristusom, kakor Marija. S tem pa je tudi naša velika priprošnjica pri Bogu.

Kljub vsemu pa mnogi ljudje sprašujejo, zakaj bi molili k Mariji, če imamo Boga. Zakaj bi še tisto malo molitve, ki jo zmoremo, drobili na Boga Očeta, na Jezusa, na Svetega Duha in na Marijo?

Če nam molitev pomeni obveznost, češ da smo dolžni Bogu nekaj dati in da moramo vsakemu od omenjenih oseb dati določeno pozornost, potem se seveda lahko obremenjujemo s tem, h komu naj molimo.

Toda ta drža je podobna drži starih Grkov, ki so imeli veliko templjev za veliko bogov, da ne bi bil kateri od njih prikrajšan in tudi tempelj neznanemu bogu, da morda ne bi koga pozabili in da bi svoje življenje lahko živeli mirno naprej.

Drugi vidik pa je vidik ljubečega Boga, ki je vse ustvaril iz svoje lastne ljubezni in veselja.
Ta Bog ne potrebuje potrjevanja iz naše strani, ampak nas vedno znova išče, ker tudi njega bolijo naše bolečine in pozna naše skrbi.

Tako je iskal že Adama v raju, potem Izraelce, ko so častili zlato tele, in zatem je po njih tudi vsem drugim narodom pokazal kako ne obupa v svojem iskanju.

Najbolj pa nas je kot dobri Oče iskal in poiskal s svojim Sinom Jezusom.

Po njegovem vstajenju nas išče še naprej – vsakega posebej in tudi tam, kjer naleti na zaprta vrata ne odneha.

Išče nas tudi po Mariji. Po njej se nam skuša približati še na poseben materinski način in še posebej takrat, ko ga drugače težko prepoznamo.

Zato je cerkveno izročilo o Mariji govorilo tudi kot o luni.
Luna je tista, ki sveti takrat, ko sonce ne najde direktne poti. Nikdar pa ne sveti sama iz sebe. Vedno oddaja svetlobo sonca.
Če morda ostanemo brez domišljije, ko govorimo o Božji lepoti in o Božji nežnosti, če si Boga na tak način težko predstavljamo, pa si lahko predstavljamo Marijino lepoto, nežnost in materinskost, ki jih opevajo številne pesmi.
Vse pesmi, vse podobe in hvalospevi, ki govorijo o Marijini materinski moči in lepoti, pa v bistvu govorijo o tem, kaj Marija odseva od Boga.
Vse te lastnosti dobijo v Bogu še veliko večjo razsežnost, tako kot tudi sonce še veliko bolj sveti od lune.

Edino v nekem drugem smislu ne bi mogli govoriti o Mariji kot o luni.
V smislu priprošnje. Ko Marijo nekaj prosimo, pa to prošnjo Marija ne posreduje Bogu le kot odsev, temveč jo še dodatno okrepi.
Prošnja in zahvala posredovana Mariji torej ni prošnja, ki bi jo Bogu prinesel nek posrednik, nek poštar, temveč je molitev, ki jo Marija prinese pred Boga kot del sebe, kot molitev svojega otroka.
Zato jo tudi Bog tako sprejme.


Pa vrnemo se zopet na podobo Marije kot lune – ta njena drža je lahko en velik zgled. Marija ni nikoli izrazila ambicije, da bi sama iz sebe sijala. Niti delčka svetlobe, ki jo oddaja ni njene, temveč vse od Boga. In v to ne le, da se je že ob začetku predala. Predala se je z veseljem. »Moja duša se raduje«, je vzkliknila.
Naj tudi nam Marija pomaga, da bi z veseljem sprejemali od Boga svetlobo in jo tudi kot tako naprej oddajali.

4 komentarji:

  1. zanimiva primerjava, tako dojemljivo postane

    OdgovoriIzbriši
  2. Zanimivo povedano in razumljivo predstavljeno - edino tisti sredinski ekskurz bi se morda dalo malo boljše povezat v celoto (morda ti je v praksi to uspelo boljše). So pa lepo predstavljeni nekatere stvari o Mariji, ki jih morda premalokrat slišimo. V nedeljo popoldne sem bil spet malo začuden, kako nekateri kar ne morejo razumet, da je Marija ena - je treba dat še fatimsko poleg tiste v glavnem oltarju. Kakor tudi tisto kopičenje pobožnosti ne vodi nikamor - važno je namreč naše srce. Se spomnim, kako je kardinal Van Thuan v zaporu zmogel le še ponvljati 'Zdrava Marija' - je pa to najbrž bila ena zelo vzvišena molitev, ker je bil ves v njej.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja, to kopičenje "Marij" je pa spet druga tema.
    In, predvsem na tovrstne praznike, tudi zelo pereča.
    Pa je čist fajn, da se Mariji da tak pridevnik, kot je npr. Fatimska, Lurška,..., ker to pomeni, da smo jo "udomačili" kot bi rekel Mali princ, toda nerazumljivo je to, kako ljudje posvečajo tako pozornost sami podobi. To je že malikovanje.

    OdgovoriIzbriši
  4. Niko in Andrej, se vama v teh komentarjih čist pridružujem! Kar malo preveč kičasto postane vse skupaj in ob tem pozabimo na preprostost srca, tako da ob kiču včasih težko gremo v globino. Ob tem kar je napisala Andrej, da je kardinal Van Thuan ponavljal " Zdrava Marija",ki se mi zdi res zelo vzvišena molitev, se spomnim na litanije in dve besedi, ki jih je Viljem izpostavil pri pridigi VRATA NEBEŠKA!

    OdgovoriIzbriši