Nikodem, Jezusov skrivni učenec (Jn 3; 19,38-40), je moj krstni zavetnik.
V njegovi vlogi se večkrat prepoznam tudi sam. Predvsem mi je všeč njegova drža pred Jezusom, ki je razvidna tudi iz ikone zgoraj -
z odprtimi dlanmi pred Njim.
Njegovo ime pa ustreza tudi namenu mojega bloga.
Tu najdete namreč predvsem moje pridige, ki jih objavljam z namenom, da bi po njih Božji blagoslov, za katerega vedno prosim, kadar jih sestavljam, dosegel čimveč ljudi.
"Nikodemos
(Νικόδημος)" - "zmagovalec med ljudstvom" (evangelij ga imenuje "prvak med Judi") naj pomeni tudi zmago in blagor za vse ljudstvo.

ponedeljek, 3. januar 2011

On nam je razložil

Beseda je meso postala, pravi evangelij.
Beseda, ki lahko v prevodu pomeni tudi modrost in jo opeva 1. berilo – njeno prebivanje med nami, njeno učlovečenje pomeni, da je prevzel našo naravo Tisti, ki je od začetka, »pred vekom« in na veke ne bo nehal biti.
O tem nam govori sam skrivnostni dogodek Jezusovega rojstva na betlehemskih poljanah.

Že sam Janezov opis nam prinaša veliko sporočilo o Jezusovem pomenu bivanja na zemlji in nam, ki ga beremo daje slutiti, kako nekaj velikega je, da je prava luč prišla v temo, da jo dokončno razsvetli.
Ob tem pa je najpomembneje, da v tišini svojega srca vsak prepozna tudi svoje temne kotičke, in jih izpostavi večni Luči, ki prihaja k vsakemu človeku posebej, da ga ozdravi in posveti.

Nadaljnji korak pa nam predstavlja sv. Pavel v 2. berilu, ko po zahvaljevanju in slavljenju Boga za vero, ki jo je srečal pri kristjanih, še naprej tudi prosi zanje.
In sicer zato, da bi prejeli duha modrosti in razodetja, da bi ga SPOZNALI.
Torej tistega, ki že vanj verujejo – da bi ga spoznali.
Beseda spoznati je v judovski terminologiji pomenila veliko več, kot nam sporoča danes. Pomeni neko stvar izkusiti tako notranje, da te spremeni in spremlja za vedno povsod.

Takega spoznanja torej Pavel želi Efežanom. Z njim bi namreč imeli vedenje (globoko zavest) o tem, kakšno je dejansko bogastvo in veličastvo bivanja v Bogu in z Bogom, saj se ga z besedami nikoli ne da dovolj približati.

To velja tudi za zadnje besede iz evangelija: »Boga ni nikoli nihče videl; edinorojeni Bog, ki biva v Očetovem naročju, on nam je razložil.«
Jezus nam ni razlagal le z govorom, kdo je Bog, pač pa predvsem z njegovimi dejanji. Z njim nam še vedno najbolje razlaga, kdo je Bog in kdo želi biti Bog za vsakega izmed nas tudi danes.

Še vedno se predstavlja enako kot Mojzesu v gorečem grmu, če mu prisluhnemo. »Jaz sem, ki sem« - tukaj in sedaj zate/ za vas.
Zato naj velja Pavlova prošnja Bogu tudi za vse nas. Da bi zares spoznali in izkusili to Božjo bližino in bogastvo, ki ga lahko iz tega spoznanja črpamo v vse naše življenje.

Ni komentarjev:

Objavite komentar